Velkommen til Øksnevad vgs gardsutsalg

I gardsutsalget på Øksnevad vgs finner du egenproduserte grønnsaker, ferske egg fra egne frittgående høner, ferskt brød på fredager, såper, fuglekasser, tennbriketter med mer. Butikken er et resultat av elevenes produksjon gjennom året.

Våre åpningstider

Mandag-onsdag: kl. 9 - 16

Torsdag-fredag: kl. 9 - 17

Lørdag: kl. 10 - 14

Gardsutsalget er stengt i skolens sommerferie.

Hos oss vil du oppleve en blanding mellom en unik butikk, blomsterproduksjon av beste kvalitet, skoleelever i øvingsarbeid og ett imøtekommende personal med gode varekunnskapen.

Gardsbutikken har en visjon om å være et veksthus for både planter og mennesker. Vi ønsker å fremme økologisk matvareproduksjon og lokal småskalaproduksjon.

I gardsbutikken finner du:

• egenproduserte grønnsaker, som grønnkål, poteter, gulrøtter, kålrot og løk for å nevne noen.
  • urter, skotsk høylandsfe kjøtt, ferske egg fra egne frittgående høner, ferskt brød på fredager, såper, fuglekasser, tennbriketter osv.
  • gjennom hele vinteren har vi egenprodusert økologiske tomater, agurk og paprika.
  • produkter fra småskalaprodusenter i nærmiljøet: ferskt økologisk surdeigsbrød, oster, syltetøy, saft, spekepølser, marmelade, honning, barneklær, keramikk, handlenett og mange andre produkter.

I sesong har vi:

Jul- og sommerblomster av ypperste kvalitet, direkte fra produksjonsbordene i veksthuset. Noen dager i vintersesongen selger vi også ved.

Her finner du oss:

Vi holder til i gartneriet på Øksnevad videregående skole. Ta av avkjørselen til Øksnevad vgs og sving første til venstre.

Adresse: Jærveien 990, 4351 Kleppe

Klikk for stort bilde