Velkommen til nytt skoleår!

Vi ønsker alle nye og tidligere elever velkommen til et nytt og lærerikt skoleår!.

Skoleåret starter opp onsdag 16. august 2023 etter oppsatt plan som du finner her:

Som elev på Øksnevad videregående skole vil du bli møtt av engasjerte og dyktige ansatte som vil tilrettelegge for at skolehverdagen din blir en god opplevelse.

For å klare dette er det viktig at du som elev møter opp på skolen hver dag, deltar og yter etter beste evne.

På skolen skal alle oppleve å være i et miljø som er preget av trygghet og gjensidig respekt. Alle skal bli møtt på en høflig og respektfull måte av medelever og skolens ansatte.

Skolestart

Noe av det første som skjer ar at du blir invitert til en startsamtale med din kontaktlærer. Startsamtalen skal gjøre deg og din kontaktlærer bedre kjent. Derfor er det viktig at du forbereder deg til denne samtalen hvor du forteller hva som er viktig for deg for å lære mest og best mulig.

Forventninger

Vi forventer at du kommer på skolen uthvilt, møter i god tid med nødvendig utstyr som lærebøker, undervisningsmateriell, oppladet PS osv. og deltar forberedt og aktivt i undervisningen.

Dersom du ikke har fått spist frokost, serveres det gratis havregrøt i kantinen før første undervisningstime.

Kontaktinformasjon

Dersom du har spørsmål til en av dine lærere utenom skoletiden, kan du sende e-post til aktuell lærer – det samme gjelder dine foresatte.

Lærere besvarer meldinger og e-poster hverdager i arbeidstiden mellom 08.00 – 15.00.

Ved hastesaker kontaktes avdelingsleder/rektor

Fravær registreres i Visma InSchool*. Eventuelt kan foresatte sende e-post til kontaktlærer, eller ringe skolens resepsjon på telefonnummer 51 92 18 00

*Du vil få mer opplæring i disse digitale systemene av din kontaktlærer

Personlig arbeidstøy og annet utstyr til praksisundervisningen

For elever som er tatt inn på Vg1 naturbruk

•          Arbeidstøy til all slags vær/arbeidsoppgaver også regnvær.

o          Synlighetsklær, regnklær, varme klær.

o          Godkjente vernesko/vernestøvler. Vernesko skal benyttes i praksisundervisningen.  tresko er ikke tillatt.

o          Annet personlig verneutstyr: Arbeidshansker, hørselvern og tilgang til varm sovepose, liggeunderlag, tursekk og turklær til lengre turer i faget naturbasert næringsaktivitet.

For elever som er tatt inn på Vg1 naturbruk med hest og VG1 studieforberedende naturbruk (naturbruk med dyrekunnskap)

•          Arbeidstøy til all slags vær/arbeidsoppgaver også regnvær.

o          Refleksvest, ridebukse, ridehjelm, sikkerhetsvest, hansker til ridning/kjøring + arbeidshansker, regnklær og varme klær.

o          Godkjente ridesko med vernetå. Vernesko skal benyttes i praksisundervisningen.

o          Annet personlig verneutstyr: Hørselvern og tilgang til varm sovepose, liggeunderlag, tursekk og turklær til lengre turer i faget naturbasert næringsaktivitet.

Foreldremøter høsten 2023

Vg1 Naturbruk