Perler for Ukraina

Ungdommer i Klepp, Time og Hå har gått sammen for å hjelpe menneskene i Ukraina under krigen. Det skal de gjøre gjennom perling og produktene vil være å finne i to korger på M44 og på Jærhagen. De som kjøper et produkt, kan vippse et valgfritt beløp.

Elever på avdeling for tilrettelagt avdeling på Øksnevad vgs har også engasjert i hjelpearbeidet på Jæren der de har perlet hjerter i gult og blått. Dette for å vise solidaritet, kjærlighet og medmenneskelighet med folk som har blitt rammet av krigen. Produktene kan kjøpes i gardsbutikken til skolen og de selges til den prisen du ønsker å betale. Inntektene går uavkortet til hjelpearbeidet ved et barnehjem i Ukraina i regi av hjelpeorganisasjonen KPK-Vigrestad. Vi gir altså støtte til det samme prosjektet som resten av Jærungdommen.

Vipps-nummer til aksjonen er 87356.

På bildene under ser vi elever fra arbeidstrening som er med i produksjonen av "hjerter for Ukraina".