Elever fra Vg3 på studietur til Østlandet

For et par uker siden reiste elever fra VG3 til Norges miljø- og biovitenskapelige universitet for å få et innblikk i studielivet på Ås. Det ble en innholdsrik tur med både relevante og kjekke utflukter. Turen til NMBU besto av utfyllende informasjon om studietilbud og studenttilværelsen, samt en omvisning på campus.

Videre ble det overnatting i Oslo. Her ble det blant annet besøk på Norsk Folkemuseum, Naturhistorisk museum og Klimahuset. Dagen etter ble det en shoppingtur i Sverige, før turen gikk videre til Fredrikstad og Håpets katedral. Det er en liten katedral som har bærekraftig utvikling som fokusområde. Mens reisverket er inspirert av middelalderens stavkirker, er taket bygget av plast som er funnet i havet.

Alt i alt en veldig vellykket tur!

Klikk for stort bilde