Vg2 Arbeidsmaskiner

Liker du praktisk arbeid og vil lære mer om vedlikehold og reparasjon av landbruks- og anleggsmaskiner? Da kan Vg2 arbeidsmaskiner være utdanningsprogrammet for deg.

Fagkode i Vigo er: TPAMK2

Har du interesse for mekanikk, hydraulikk og elektronikk og ønsker å jobbe med landbruks- eller anleggsmaskiner? Da kan du starte på Vg2 arbeidsmaskiner på Øksnevad vgs. Her vil du utføre vedlikehold og reparasjoner på landbruks- og anleggsmaskiner på skolens moderne verksted. I tillegg til lærerike dager på skolens verksted, skal du også være syv uker utplassert i bedrift.

Det er stor etterspørsel etter fagfolk i bransjen og muligheten for læreplass er stor. Vg2 arbeidsmaskiner leder til fire ulike fagbrev:

• Landbruksmaskinmekanikerfaget
  • Anleggsmaskinmekanikerfaget
  • Truck- og liftfaget
  • Bilfaget, tunge kjøretøy (kryssløp fra «bilfaget»).

Les mer om Vg2 Arbeidsmaskiner på vilbli.no

Kontakt oss! ​

Karriereveileder

Mitt navn er Willy Miljeteig og jeg er yrke- og utdanningsrådgiver her på Øksnevad. Har du spørsmål om valg av retning videre er du hjertelig velkommen til å ta kontakt.

Jeg kan nås på tlf 51 92 18 18, mobil 41 32 43 23 eller på epost: willy.miljeteig@skole.rogfk.no

Karriereveileder

Mitt navn er Dag Thomas Kvalvik og jeg er yrke- og utdanningsrådgiver her på Øksnevad. Har du spørsmål om valg av retning videre er du hjertelig velkommen til å ta kontakt.

Jeg kan nås på mobil 92 08 44 62 eller på epost: dag.thomas.kvalvik@skolerogfk.no

Robert Vollan

Jeg er avdelingsleder for Anleggsfag på Øksnevad vgs. Ta gjerne kontakt om du har spørsmål om fagområder innenfor anleggsfag.

Epost: Robert.Vollan@skole.rogfk.no