Tekst

Terningkast 6 til Egator

May Helen har full kontroll bak rattet!

Skrevet av Ole Lauvås

Øksnevad vgs. har de siste ukene vært så heldig å få låne en John Deere Egator terrengkjøretøy fra Felleskjøpet. Ved forskjellige anledninger og senest ved idrettsdagen har jeg hatt anledning til grundig å få testet hva kjøretøyet er godt for. Til uttesting har jeg hatt god hjelp fra en rekke elever, hovedsakelig fra grunnkurs. 

Og hva er konklusjonen etter grundig uttesting? Jo, dette er et fantastisk morsomt kjøretøy som hurtig og lett beveger seg frem i terrenget. Kjøretøyet er elektrisk og er praktisk talt lydløst.

Jeg vil anta at et slik kjøretøy vil være utmerket som en introduksjon til senere kjøreopplæring. Videre er det utmerket til transport av forskjellig slag da det tar opptil 410 kilo last med tilhenger.

Selv har jeg brukt kjøretøyet til forskjellige fotooppdrag rundt om på skolen. Jeg har da hurtig kunnet bevege meg fra det ene stedet til det andre. Elevene som har vært med på prøvekjøring er som bildene viser også meget fornøyd med terrengkjøretøyet. Det var derfor lett å gi terningkast seks til Egator!

For en bagatell av ca 100 000 kroner kan du bli eier av et slikt kjøretøy!

Se flere bilder

Øksnevad VGS.

En videregående skole der du kan dyrke dine interesser, ta en fagutdanning eller gå videre til høyere utdanning.
Les mer...

Den store misforståelsen og den store fordelen.
Les mer...

Det er lov å ha det kjekt på skolen.
Les mer...

Oversikt over utdanning og valgmuligheter.
Les mer...

Kontakt Oss

Øksnevad vgs.
Jærveien 990,
4352 KLEPPE

Tlf. 51 92 18 00
Fax. 51 92 18 01

E-post: oksnevad-vgs@rogfk.no